Het Nieuwe Verkeersreglement

Ik werd er gewoon chagrijnig van. Overal gaat het fout op de weg en het enige wat minister Melanie (leuke naam, dat wel) Schultz doet is een paar weggetjes toevoegen aan het 130km-lijstje. Gadverdammesse symboolpolitiek. Het is tijd voor nieuwe regels.

Schultz lijkt het meest op Laa Laa van de Teletubbies. Beetje zonnige, onnozele uitstraling met volstrekt inhoudsloos gekwetter. MeLaaLaa is een Rutten-adept pur sang. Er is geen stuk asfalt meer in NL waar de logica van de borden nog te snappen valt. Bijvoorbeeld de A-2 tussen Utrecht en Amsterdam, vorig jaar goed voor 1 miljoen bonnen. Elke 33 seconden €40,= . Persoonlijk was 2015 een gunstig boetejaar, met maar 6 prenten. Er zijn jaren geweest, dat ik er 6 per maand had om overal op tijd te komen. Maar dat was wel in het Apenrots-tijdperk, met 70.000 km per jaar. Dus nu tijd genoeg om 10 nieuwe regels te introduceren.

1. Overal 120!
Ophouden met die 130km flauwekul. Het heeft zelden zin. En 120 levert nog geld op, is veiliger en duidelijker. Is maar 5 minuten langer onderweg van 020 naar Nijmegen.

2. Altijd alle spitsstroken open!
Benutten die stroken, ook overdag. Soms rijd je in de spits beter door met alle stroken open dan later overdag. Waarom dan dicht? Ze liggen er toch? En ze hebben goud geld gekost.

3. Inhaal-verbod voor vrachtwagens van 05.00 tot 03.00 uur!
Eigen schuld, dikke bult. 5 minuut voor einde verbod rijden ze al links en ze doen er dan 5 km over om in te halen. Strontkarren! Vooral die Oost-Europese Henkoz Wijngaardinskiz!

4. Weg-Verbod voor caravans tijdens werkuren!
Sleurhutten, campeerbakken en andere slettenfletten nooit meer in de spits en helemaal niet op vrijdagmiddag! En als je gepensioneerd bent en het toch doet, word je VUT-hut in de fik gestoken. Ter plekke, op de vluchtstrook.

5. Elke auto een Dash-Cam!
De ergste overtredingen meteen digitaal verzenden naar CJIB-Leeuwarden. Gouwe handel! De asociaalste overtreders ’s avonds 1 minuut bij RTL Boulevard. Met zichtbaar kenteken en woonplaats vermelding.

6. Inbouw van een Stress-meter!
Alle twijfelaars krijgen een hightech sensor ingebouwd. Bij teveel gemeten stress-hormoon Cortisol automatisch stuur overnemen en begeleiden naar dichtstbijzijnde P+R-station. Gratis treinkaartje naar bestemming.

7. Alle lease-auto’s uitrusten met QR-code!
In combinatie met de dash-cam. Automatisch berichtje naar de baas (van het bedrijf) om het weggedrag van hun medewerker te melden. Verplicht onderdeel in het Functionerings-gesprek. Mag dan ook exit-gesprek worden.

8.Verbod op onnodig links rijden!
Één van de grootste ergernissen. Op de linkerstrook blijven plakken, zonder echte reden. Bv. bij Elst al links gaan rijden om bij de Gelredroom linksaf te slaan richting Oosterbeek. Meteen rijbewijs innemen. Zoals de Duitsers onze NL-stickers uitleggen: Nur Links – Nur Langsam.

9.Snelheidsbegrenzer voor knulletjes met petje.
Levensgevaarlijke doelgroep. Ze rijden in Seat Léon, VW Polo type 1999, Honda Civic 2002. Kamikaze-gedrag, auto-tochtone testeron-bommen. Hangen scheef naar rechts in hun roestbak met spoilers.

10. Buitenlanders vrijgesteld van nieuwe Verkeerregels.
Ter bevordering van de economie en als bewijs van onze geroemde gastvrijheid. Vooral grensbewoners met buitenlands kenteken krijgen een jaar aanpastijd. Lijkt me redelijk.

Laten we niet te lang wachten met de invoering. Het levert minder files op, er hoeft minder asfalt bijgelegd te worden en vooral de asocialen spekken de staatskas. Als overgangsmaatregel de eerste 6 maanden geen straffen of boetes, maar verplicht de auto 2 weken uitlenen aan een Syrisch vluchtelingen-gezin. Die kunnen dan een dagje uit naar Heesch voor hun integratie-training. Om te leren begrijpen dat een varken in de boom hangen, leidt tot annulering van een AZC.

Geen Alaaf voor de ruggengraat van deze bestuurders. Ze rijden meestal op de linkse strook. Nogal angstig voor rechts. Typisch gevalletje voor de Cortisol-meter. Wie neemt het stuur over?

melaalaa

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *